A megváltás. - Beszélgetés az angyallal című tanítás világa.

Beszélgetés az angyallal
"Van-e természetesebb valóság, mint hogy mi beszélgetünk?"
Tartalomhoz ugrás

A megváltás.

A KEGYELEM

Ak. 133.old.
Hasztalan fogadnátok be ŐT, ha nem fogadnátok őket be, a megváltatlanokat.
-A Róm. Kat. egyházban tanított megváltás szava azt jelenti, hogy: a bűnbe esett emberiség kiragadása a halálból, és visszavitele az atyai házba Jézus Krisztus keresztáldozata árán (Magy
. Kat. Lexikon).
Mivel az angyal jelen időben nevezi megváltatlanoknak az embereket, ezzel szembehelyezkedik a keresztény egyházak Pál látásmódjára támaszkodó, megváltással kapcsolatos tanításával.

A Hang tanításában bár eltérő tartalommal, mégis Jézus személyében jelenik meg a megváltó: Megváltásotok nem más, mint fölkínálása Részemről annak a világosságnak, amely el tudja oszlatni értelmetek egéről a butaság sötét felhőit (Hang.780.).

Ugyanakkor meg eltolja a megváltás eseményét Jézus második eljövetelére: az még kicsit odébb van, amikor hallani fogjátok Tőlem: "Emeljétek fel fejeteket, mert elérkezett a ti megváltástok." (Hang.492.). Mindezzel ellentétben az angyal azt tanítja Jézusról, hogy: A földre nem jő többé (Ak.233.old.).

Nem is jöhet, hiszen ha Pál gondolatmenete szerint akár az elmaradt ítéletet, akár a kereszthalálával megtörtént megváltást akarná beteljesíteni, akkor bizony önmagának kellene ellentmondani. Annak az Önmagának, aki azt tanította, hogy: én nem ítélek senkit (Jn.8.15,), és aki sehol sem azonosítja magát sem a zsidók megszabadítójával a Messiással, sem pedig a kereszténység megváltójával a Krisztussal.

A Páli megváltás-képzet nem szerepel az Ó-Szövetség régebbi keletkezésű köteteiben. Viszont a jelenkori Biblia bőséges anyagot kínál arra vonatkozóan, hogy miképp jelenik meg az ÚR a népe megváltójaként. Ez a megváltás többnyire az egyiptomi rabszolgaságból, vagy az ellenség fogságából, és a szorongatottságból való kiváltást jelenti. Egyedül Jób könyvében találjuk meg a Páli teológia alapját: Megváltotta lelkemet a sírba szállástól, és egész valóm a világosságot nézi. (Jób 33.28,).

Mindennek ellenére a Messiás kifejezést a keresztény, és helyenként még a zsidók értelmezésben is a megváltóval azonosítják. Pedig a Messiás és a megváltó szavainak még a leírása sem ugyanaz. A Megváltó szava a héberben öt betű, a Messiásé három. Arról nem is beszélve, hogy a Pál által kitalált megváltás, a testi haláltól való megszabadítást, míg a zsidók által várt Messiás (felkent) megjelenése, elsősorban a római megszállástól való megszabadulást jelentette. Végül is az, hogy mind a két megnevezés a megszabadítást eredményezi, annak ellenére lett összemosva, hogy mindkettő alapvetően más területre vonatkozik.
Az Ak. tanítása, mint eddig minden más esetben, a megváltás fogalmában is egy teljesen új értelmezést és feladatot kínál az 1943. október 29-i beszélgetésben azzal, hogy : Ami nem volt, nincs most sem, de lesz: A Megváltás (Ak.100.old.).

A Megváltás az lesz, amikor az egyedülvaló FÉNYESSÉG a legmélyebb sötétségbe leér (Ak.66.old.). Akkor, amikor az Álmodókból ébresztőkké váltok (Ak.66.old.).

Ezzel azt tudatosítva, hogy Jézus a megváltás folyamatát elindította, de az Embernek kell befejezni, mert Az Atya kegyelmét nem adhatom általad, ha nem fogadod be a megváltatlan világot (Ak.135.old.). Az Ő keze közel, s az te vagy. NEKI segíts és megváltod a világot (Ak.226.old.)!

Ez egy Új teremtés. Rabságból - megváltás. Más szabadság nincs. Ezt a mozgást indítsd el mindenkiben (Ak.111.old.). És Ha egész lényedet a megváltás szándéka tölti ki, akkor mérni fogsz, de nem ítélni (Ak.161.old.).


Vissza a tartalomhoz