Az angyal tanítása szerinti EMBER. - Beszélgetés az angyallal című tanítás világa.

Beszélgetés az angyallal
"Van-e természetesebb valóság, mint hogy mi beszélgetünk?"
Tartalomhoz ugrás

Az angyal tanítása szerinti EMBER.

A KEGYELEM

A Hang tanítása alapján eddig azt gondoltuk, hogy szellemi lényeket teremt az Isten, akik az ’Istentől való elfordulásuk’ (bűnük) miatt találják magukat emberként, anyagtestben.

Az Ak. tanításaiból meg az következik, hogy az Isten Emberként hívta létezésbe az embert. Jelen megfogalmazásban az Ember, az Isten Szelleme hordozójaként jelenik meg anyagtestben. Mi több, abban a kapcsolatrendszerben hívja létbe, amelyben a szeráfnak az angyal, az angyalnak az ember a sűrített mása. A Hang tanításától eltérően, nem bukott angyal az ember. Ez a tanítás, a világ és az ember egységben való teremtését fogalmazza meg azzal, hogy a TEREMTETT VILÁG KIVONATA AZ EMBER (Ak.79.old.).

Mindez, alapjaiban tér el a Biblia embert teremtésének és bűnbeesésének a leírásától. Szó sincs arról a Mózes Teremtés Könyvében olvasható történetről, amelyben az emberiség azért van mulandó anyagtestben, mert az őse (Ádám) elkövette az eredendő bűnt, az engedetlenséget. Mi több a Hang tanításával is ellentétben, az ember nem azért születik újra és újra anyagtestbe, mert az Isten ellen fellázadva káoszt hozott létre, aminek következtében anyagtestben kell megjavulnia, és az Istenhez visszatalálnia. Az angyalok által közölt valóságban, az Isten nem az ember által elgondolt, és porból alkotott lényt, hanem azt az Embert hívta létbe, aki felé, mint ember vagyok útban!

E-közben, még erre a kisbetűs emberre vonatkozóan is ki kell jelenteni, hogy mindannak ellenére, hogy az anyag mindenhatóságát hirdető világ, foggal, körömmel ragaszkodik az ellenkezőjéhez, az ember nem az evolúció terméke.

Ezt az állítást még az angyalok tanításának az ismerete nélkül is igazolni lehet. Így tett például Hornyánszki Balázs és Tasi István „A természet IQ-ja” c. a tudomány kategóriájában az „USA Book News” „Legjobb könyvek” díjat elnyert tanulmányában.

Ebben hihetetlen egyszerűen, és rengeteg példával igazolja azt, hogy „A fajok biológiai értelemben nem alakulnak át, nem válnak más fajjá, hanem időtlen idők óta egymással párhuzamosan léteznek” (142.old.). Ez az állítás azt az általánosan elfogadott evolúciós elméletet kérdőjelezi meg, amelyben „A mai tudomány úgy tartja, hogy a fejlődés lehetősége az anyagban rejlik, amely mintegy saját magát szervezve jutott el az egyre magasabb értelmi képességgel rendelkező lényekig” (142.old.).

Viszont a minden esetben kézenfekvő következtetést, miszerint mindez „egy védelmező, felsőbb intelligencia működése nyomán jelent meg, jelenlegi formájával és viselkedési sémájával együtt.”(35.old.), a Magyar tudományos és nem tudományos közélet elveti, lepocskondiázza és kineveti. Elsősorban azért, mert ennek az anyagnak a szerzői, bevallottan a tradicionális Krisna hívő láncolat tagjai.

Buji Ferenc filozófiai író bár nem tagja a Krisna hívő láncolatnak, ennek ellenére egy más megközelítésben, sokkal messzebbmenő következtetésre jutott a növény és állatvilág, valamint az ember kialakulását megfogalmazó evolúció elmélettel szemben. Filozófusként azt állítja „Az emberré vált ember” c. (Kairosz kiadó 2009.) munkájában, hogy: „nem az állatvilágból fejlődött ki az ember, ugyanis az evolúció kezdettől fogva magának az embernek az evolúciója, s az összes növény-és állatfaj csupán ennek az egyetlen evolúciónak a mellékterméke, a humán evolúciós törzsről való oldalirányú leágazás.” (9.old.).

Ez azt jelenti, hogy: „Az evolúció nem egyetemes: csak egyetlen törzs evolválódik. Az említett törzs-az egyetlen evolúciós vonal-kezdettől fogva az emberi kibontakozás vonala volt. Az állatfajok az evolúció melléktermékei. Az evolúció egyedül az ember evolúciója. Az állatfajok az emberi fejlődés bizonyos szintjein az egyetlen és emberi evolúciós törzsről leszakadt fajok.” (58.old.).
Ezekután visszatérve az eredeti témánkhoz, megállapítható, hogy az őrangyalok tanításában, az ember létének mindent átható értelme és célja van a teremtett világban. Ez a cél abban a felülmúlhatatlan feladatban jelenik meg, amit kizárólag csak az ember tud véghezvinni az idők teljességében.

Az őrangyalok a teremtés hét síkjáról tanítanak. Az ásvány, a növény, az állat, az ember, az angyal a szeráf és az Isten síkjáról, amelyek mindegyike, egyedül az emberben található meg. Ebben a mindent hordozó, és mindennel szoros kapcsolatban lévő teremtettségében rejlik az ember feladata. Az, hogy az angyalvilággal egységben, az anyagi világ Istenbe való visszavitelének a megvalósítója legyen. Nevezetesen úgy, hogy az anyagi természet, az emberben alakuljon vissza az eredeti szellemiségébe (TEREMTETT ÉS TEREMTŐ VILÁG A KETTŐ KÖZÖTT: SZAKADÉK. Figyelj! Te magad vagy a híd (Ak.99.old.).

Ez a feladat teszi az embert egyedivé és felülmúlhatatlanná (OLY NAGY AZ EMBER, MÉG ÉN SEM LÁTOM Ak.90.old.), de nem Istenné.

Ahhoz, hogy az ember ennek a feladatának eleget tegyen, nem kerülhető meg a Jézus által tanított Isten és emberismeret, ami a Hang által középpontba helyezett gondolkodás-átalakítással valósítható csak meg. Ezzel viszont megteremtjük annak a feltételét, amit Jézus így tanított: senki sem jut az Atyához csak rajtam keresztül (általam) (Jn.14.6,), hogy eleget tegyen a feladatának.

Ennek az ember egészét érintő feladatnak, az-az ÖNKÉNTES ÉGÉS (Ak.127.old.) lesz a forrása, amely mint ÉGI FÉNY ragyogja be azt, amit valóságos áldozathozatalként tesz az örökkévalóságban. Mindehhez viszont nélkülözhetetlen az angyal által tanított Isten és emberismeret.

Ezzel ellentétben joggal állapítja meg az angyal, hogy még nyomokban sem látható a valódi Isten és emberismeret, amit így fogalmaz meg: Emberismeret - az még nincs. Mert EMBER sincs még (Ak.90.old.). Nincs, mert valójában mi magunk alakítottuk önmagunkat olyanná, amilyennek látni szeretnénk magunkat.

Az Ak. mindezt így tanítja: Távolság van közted - és Közted (Ak.99.old.). Az Isten által teremtett, és a saját magad által megvalósított személy között, mert ÖNMAGAD TEREMTMÉNYE VAGY (Ak.87.old.). Igen, mert teremtőt teremtett a Teremtő. Ez a teremtő, képes megteremteni a saját, Isten nélküli világát is. De lehetőségként ott van a kettő között az ÚT, Jézus.

Hogyan tud az ember a teremtés lényegévé válni?
-Az Isten angyalai egy más teremtésről, és egy más kezdetről beszélnek, mint a keresztény egyházak. Mivel Jézusban teremtődtünk, csak Általa találunk vissza az Atyához. Jézus tanításának a lényege az, hogy bemutassa, milyen is az Isten. Ezért minél inkább hasonlítunk Jézushoz, annál inkább válunk jézusivá, és ez által Emberivé. Jelen esetben az EMBER szó Jézust jelenti, mert mindannak, ami az emberben jó, annak Ő a forrása. Ezt jelenti azt, hogy Jézus az-az EMBER, akivé válnia kell annak, akit már az angyalok taníthatnak.

Ebben a tanításban, az ember a híd, a szellem és az anyagvilág között: HÁROM TEREMTETT VILÁG. HÁROM TEREMTŐ VILÁG. KÖZEPÉN A HÍD,-S AZ NEM A TUDAT (100.old.). -a híd az anyag és a szellem közt: az IGE (101.old.). GYÚJTÓPONT AZ EMBER. VALÓBAN CSUPÁN EGY PONT: A MEGVÁLTÓ PONT (136.old.). -Rettenetes mélység fölött vékony híd - ez vagytok ti (Ak. 97.old.).


Vissza a tartalomhoz