Fény és sugárzás. - Beszélgetés az angyallal című tanítás világa.

Beszélgetés az angyallal
"Van-e természetesebb valóság, mint hogy mi beszélgetünk?"
Tartalomhoz ugrás

Fény és sugárzás.

A KEGYELEM

Fény és árnyék. Igazság és hazugság. Világosság és sötétség. Szeretet és gonoszság. Az Evangéliumok tanításában Jézus egyértelműen azonosította magát a fénnyel (én a világ fénye vagyok, Jn.8.12,). Azzal a fénnyel, amely eljött a világba és fénybe borított minden embert (Jn.1.9,).

Ebből következően az ember önzésen és erőszakon alapuló gondolkodását, az általa alkotott erkölcsi rendet, a szellemi sötétség állapotával kell azonosítanunk. Azzal a sötétséggel, amelynek forrása az Istent szeretés hiánya. Ebben a gondolatkörben, egyedül a Jézus által tanított szeretet hordozója a Fénynek, mert A SZERETET FÉNY NÉLKÜL SEMMI. A FÉNY SZERETET NÉLKÜL SEMMI (Ak.27.old.).

Ez azt is jelenti, hogy csak ott van fény, ott van szellemi világosság, ahol a Jézus által tanított szeretet van.

Jézus, mint a Fény.
-Jézus a szellemi fényt és világosságot így azonosította önmagával: én fényként jöttem a világba, hogy mindenki, aki hisz bennem, nehogy a sötétségben maradjon (Jn.12.46,).

Jézus, mint FÉNY nem a sötétségből születik, de a sötét meghal a FÉNYTŐL, mert sosem is volt (Ak.203.old.). Ebből következően a valódi Megváltás az lesz, amikor az egyedülvaló FÉNYESSÉG, a legmélyebb sötétségbe leér (Ak.66.old.). Abba a sötétségbe, ahol az-az ítélet, hogy a fény eljött a világba, és az emberek inkább szerették a sötétséget, mint a fényt, mert a műve(lete)ik gonoszak voltak (Jn.3.19,).

Ennek a gonoszságnak a forrása az, ami Mózes teremtéstörténetében áteredő bűnként vonult be a zsidó hitvilágba. Ezt az angyal így fogalmazza meg: Ádám a fényes után kapott a FÉNY helyett. A látható után a láthatatlan helyett. Igen, mert az ember (héberül: adam) a létbe eszmélés állapotában még nem tudta, nem tudhatta azt, amit az angyal a tanítása által így tesz érthetővé: A nap sohasem láthatja sugarait, de holdjai visszaverik. Gondold meg, hogy a nap is csak hold! És mindenek az Ő fényét verik vissza (Ak.95.old).
Ebben a paradicsomban Még egy fa van. Annak neve: Titok, - gyümölcse: a FÉNY (Ak.127.old.). Az a FÉNY, ami nem más, mint A SZÓ - FÉNYHORDOZÓ (Ak.76.old.).

Az Istennek ebben a szimbólikus kertjében (paradicsomban) a tiltott fa A Tudás fája: az ember-lehetőség. A másik: az EMBER-LÉT (Ak.127.old.). Az-az EMBER-LÉT, amelyben az Ige (hús) testté lett (Jn.1.14,) azért, hogy megkeresse és megmentse (üdvözítse), ami elveszett (Lk19.10,). És amikor megtalálta, mivel Őbenne élet volt és az élet volt az emberek fénye (Jn.1.4,), elmondta, hogy aki követ engem, semmiképpen sem jár, kel a sötét(ség)ben, hanem az övé lesz az élet fénye (Jn.8.12,).
Fény nélkül lenni, az borzasztó! – mert az Örök sötétség, borzalmas, kietlen sötétség (Ak.82.old.). Ebben a sötétségben az Istent tanító, és a törvényeit betartató vallási vezetők Vak létükre, vakokat vezetnek (Mt.15.14,). De nemcsak, hogy vakokat vezetnek, hanem ha vak vezet világtalant, mindketten gödörbe esnek (Mt.15.14,), és bizony ott is maradnak, mert amikor a fény eljött a világba, inkább szerették a sötétséget, mint a fényt, mert a műve(lete)ik gonoszak voltak (Jn.3.19,).

Pedig Izrael vallási vezetése fényként éli meg azt az Isten ismeretet, amit Jézus sötétségnek nevez. Ennek a képtelenségére mutat rá azzal a kérdésével, hogy: Ha tehát a fény benned sötétség, mekkora a sötétség? (Mt.6.23,).

Jézus Fényként való megjelenését, az örök Új mindent átalakító meghirdetését, az őrangyal magasztos gondolatokba foglalva így tanítja: Tavaszodik. Egy virág, egy fű a hírhozók, és vallások, próféták, templomok. De jön a FÉNY, az Erő. Nem lesz többé templom, mert minden az lesz (Ak.107.old.).

Kétezer évvel ezelőtt Az igazi fény már eljött a világba és fénybe borított minden embert (Jn.1.9,), elsősorban azokat, akiket az Atya ajándékaként Jézus elhívott a tanítványainak. De amíg Izrael a Messiás várás lázában égett, addig az Ő tanítására és cselekedeteire, a vallási vezetés csak fanatikus értetlenséggel és gyilkosságra kész válaszra volt képes.

Izrael nem látta Jézust Fénynek. Pedig még Bemerítő Jánosnak is úgy mutatkozott be, hogy a vakok újra látnak és sánták járnak, leprások megtisztulnak, és süket(némák) hallanak és halottak életrekelnek és koldusszegényeknek hirdetik az örömüzenetet (evangéliumot) (Mt.11.5,). Ugyanakkor a tanítványainak még egyértelműbben jelentette ki Önmagáról: én a világ fénye vagyok (Jn.9.5,), és amíg a világban vagyok, fénye vagyok a világnak, (Jn.8.12,).

Olyan Fény, akinek a befogadásával a befogadó is fénnyé (tanítvánnyá) válik, amit Jézus így tanít: Ti vagytok a világ (kozmosz) fénye. Hegyen fekvő várost nem lehet elrejteni (Mt.5.14,), mivel A FÉNY rajtad keresztül árad (Ak.43.old.).

A tanítvány, mint Fény.
-A tanítvány Fényt (Jézust) befogadása feladatot is hordoz, mert Nem azért gyújtanak mécset, hogy a véka alá tegyék, hanem a mécstartóra, hogy mindazoknak, akik a házban vannak, fényt adjon (Mt.5.15,). Jézus pontosan és egyértelműen fogalmaz a mécs (tanítvány) feladatával kapcsolatban, amikor kijelenti, hogy ennek a fénynek a forrása a Szent Szellem. Ugyanezzel a mondanivalóval találkozunk Bemerítő János Jézust meghirdetésében: Ő majd Szent Szellemben és tűzben merít majd be titeket (baptizál) (Mt.3.11,). Ennek a Szellemi Égésnek és Fénynek az Égi hátteréről tanítja az angyal, hogy: A FÖLDI FÉNY A KÉNYSZERŰ ÉGÉS. AZ ÉGI FÉNY AZ ÖNKÉNTES ÉGÉS: AZ ÁLDOZAT (Ak.127.old.).

Az-az áldozat, amely az örök élet feltétele. Ebben az áldozathozatal által nyert Életben Az Élet fája örök, mert gyümölcse a FÉNY (Ak.129.old.). Ezért, amíg a fény nálatok van, higgyetek a fényben, hogy a fény fiai(vá) legyetek (Jn.12.36,), és Úgy világítson a ti fényetek az emberek előtt, hogy lássák a ti kitűnő (eszményi) szép tetteiteket és dicsőítsék égi Atyátokat (Mt.5.16,).
Kétezer év elmúltával újraértelmezi az angyal, a tanítványság Fénnyel kapcsolatos feladatát. Már nemcsak arról van szó, hogy Úgy világítson a ti fényetek az emberek előtt, hogy lássák a ti kitűnő (eszményi) szép tetteiteket (Mt.5.16,) hanem arról is, hogy Új Fényt kell mutatni. Az ÚJ FÉNYT, mely nem szavakon múlik, hanem biztonságon (Ak.198.old.), mert már A „Legnagyobb Segítő” (Jézus) neve is régi.

De A kiválasztotak már látják az Új Fényt, amire még nincs név (Ak.97.old.). De Higgyétek! Ő biztosan jő. Ő veletek. S Ő a FÉNY (Ak.234.old.).

Mi a sugárzás szellemi értelme?
-Jézus azt tanítja Önmagáról, hogy: én a világ fénye vagyok, aki követ engem, semmiképpen sem jár-kel a sötét(ség)ben, hanem az övé lesz az élet fénye, (Jn.8.12,). Az Őt hallgatókról pedig azt állítja, hogy Ti vagytok a világ (kozmosz) fénye (Mt.5.14,).

Ebből adódóan mindazok, akik befogadják Jézust, mint az élet fényét, azzá is válnak, mert általuk sugároz. Ezt a fényt természetesen nem lumenben mérik, hanem a Jézus által kért hit mértékében.
Legyen előbb rend a fejben, s csak utána lehet bátran megnyitnod a szívedet is Felém!-tanítja a Hang a 2293-as válaszában. Viszont a Jézus által hozott Égi rendet, csak a gondolkodás-átalakítás által vagyok képes a magamévá tenni. Azt az Égi rendet, ami az Atya Igazságának a hordozója.

Az Égi rendnek, a világosságnak, a sugárzásnak ezt a lehetőségét a tanítványnak kérnie kell, mert minden kérésével elismeri és megéli azt, hogy ennek a forrása nem önmagában, hanem az Atyában van. Ezért Csak akkor fogsz sugározni, ha kéred (Ak.196.old.). Ez az a sugárzás, amit kiáradásnak is nevezünk. Az Atya, teremtő kiáradásának.

Mit jelent a teremtő sugárzás?
-Jézus mindenki számára nyilvánvalóvá teszi, hogy: én a világ fénye vagyok (Jn.8.12,). Az a Fény, amely a sötétben ragyog (világít) és a sötétség azt nem tartóztatta fel (Jn.1.5,). Nem, mert nem képes rá. De ez nemcsak Jézus, hanem az Őt befogadó tanítvány esetében is igaz. Minderről az angyal azt tanítja, hogy: Minden függ valamitől. Csupán az ember nem. Az ember TŐLE függ. Szabadon szárnyaljatok föl! Ez tőletek függ! Épüljön sugárzó kedv bennetek, hogy segíthessetek (Ak.199.old.)!

Ennek a segítő sugárzásnak a forrása az a fény, az a világosság, amit Jézus Igéje hordoz, ha kitűnő földbe esik és harminc, hatvan és százszoros termést hoz, miközben minden új termés, új Teremtés.

Ez a teremtő sugárzás minden emberben, addig van lehetőségként rejtve, amíg mint tékozló fiú azt nem mondja, hogy apám, vétkeztem az ég ellen és veled szemben, többé már nem vagyok méltó arra, hogy fiadnak hívj, tégy engem olyanná, mint a béreseid közül egy (Lk.15.18,19,).

Ez az a pillanat, amikor megtörténik az, amit Nikodémus még nem értett. Nevezetesen az, hogy ha valaki nem lesz újjá (nem származik fentről), nem láthatja meg (nem képes felfogni) az Isten Királyságát (királyi uralmát), (Jn.3.3,).

Ez az újjászületéssel létrejött sugárzás az, ami az Istennel való kapcsolat következményeként minden ellenálláson áttör, (Ak.191.old.). Ahol pedig az Isten van jelen, ott szeretet, megbocsátás, irgalom, béke, boldogság és teremtés születik, mert bár Kicsiny lény vagy a teremtésben, mégis az Ő képe és azt tovább sugározod (Ak.136.old.).

Jelen esetben a kicsiny szónak, az Isten nagysága vonatkozásában van jelentősége. Ám minden, ami kicsiny, hordozza a nagyot, a végtelent, az Istent, mert Ő mindenben van, (Ak.182.old.).

De végül is csak addig kicsiny a tanítvány, amíg annak látja magát. Addig, amíg a szolgálat miatt annak látja őt a világ. Addig kicsiny, amíg meg nem látja, és meg nem éli azt, hogy a számára SEMMI SEM LEHETETLEN! NINCS LEHETETLEN! LEHETETLEN NINCS! MINDEN LEHETSÉGES! (Ak.152.old.). Mi több, azt állítja az angyal, hogy: OLY NAGY AZ EMBER, MÉG ÉN SEM LÁTOM (Ak.90.old.).
Ezt az állítást igazolja a Hang a 3218-as válaszában azzal, hogy: Én, Jézus, azért testesültem meg, hogy ti az értelmetek és akaratotok használata által, Általam, Velem és Bennem megistenüljetek. Végül is ezért tanítja az angyal Hannának, Gittának, Lilinek, Józsefnek és minden Jézusban hívő tanítványnak azt, hogy: Nem vágyódhatsz a teremtő sugárzás képessége után, mert adatott. -Ő arra alkotott, hogy sugározz (Ak.99.old.).
Ez a sugárzás érdekes módon valahol ugyanaz, amit a tudomány, mint jelenséget vizsgál, és aminek a természetét keresi és kutatja, mert a forrása A FÉNY ugyanaz, mint a fény (Ak.43.old.).

Ennek a teremtő sugárzásának (kiáradásnak) a titkáról, a következőképp rántja le a leplet az angyal: Az erő anyag - az anyag erő. DE VAN EGY IRÁNYÍTÓ ÉS AZ NEM ERŐ, AZ NEM ANYAG. A sugárzás anyaggá válik - az anyag sugárzássá. A teremtésben minden a kettőből van: Erő és anyag (Ak.200.old.).

Jelen van-e az Atya, mint teremtő sugárzás a keresztény egyházakban?
-A kereszténység megjelenésétől kezdve, nagyon sokan magyarázták, tanították az Istent, miközben bizonyítható módon nem is ismerték. Már a kezdetek kezdetén Pál tanításából kiindulva, kialakult a keresztény teológia. Az-az Istenről szóló tudomány, amely elméletileg és gyakorlatilag kisajátította az Istenismeret jogát és magyarázatát. Hamar elfogadottá vált az a szemlélet, hogy az Istent hitelesen csak az egyház teológiát végzett papjai taníthatják.

Ezek a történelmileg kialakított hivatalosan keresztény egyházak (Róm. Katolikus, Református, Anglikán, Baptista, stb.) aztán, a létrejöttüktől kezdve sok mindent tettek, pl. folyamatosan kínoztak, öltek ezreket, tízezreket. Háborúkat indítottak, uralkodtak, gazdagodtak, csak éppen az Ak. értelmezése szerint nem sugároztak.

Nem is sugározhattak, mert ebben a tanításban a sugárzás, az Isten valós jelenléte. Ez Jézus esetében úgy vált nyilvánvalóvá, hogy a tömeg mind igyekezett (arra törekedett), hogy Őt megérintse, mert hatóerő sugárzott (áradt) belőle, és mindenkit meg is gyógyított (Lk.6.19,). E gyógyulások eszköze az A tett amely csak itt lehet. Üres a föld, melyet betölt az Ő keze, melynek EMBER a neve. EMBER: az Építő, a Segítő, a sugárzó Erő (Ak.232.old.).

Mire való a szem?
-Az ember a szemén keresztül, a külső világgal kerül kapcsolatba. Azt akarja látni és ez által megismerni. Jézus ezt így tanította: A test mécse a szem (Mt.6.22,). Ez azt is jelenti, hogy a szem arra néz, amerre a test irányítja. Egy szakavatott építész szeme hamar észreveszi egy épület hibáit, mert a szemét az ebben való jártassága vezeti. Ha a test éhes, akkor a szem ételt keres, ha szomjas, akkor innivalót. Olyannyira, hogy a kifelé néző ember úgy gondolja, hogy amit a szem nem lát, amit a test nem tapasztal, az nincs is. Bármennyire meglepő, de a tudomány, még jelen korunkban is többnyire ezt az álláspontot képviseli.

Ezt, a csak kifelé néző és figyelő gondolkodást kéri számon Jézus az Őt hallgatóktól azzal, hogy: amikor látjátok (észreveszitek), hogy napnyugatról esőfelhő támad, mindjárt mondjátok: zápor jön, és ez így be is válik, és amikor délről fúj a szél, ezt mondjátok, hogy hőség lesz, és meg is történik.

Kétszínűek! a föld és az ég arculatát meg tudjátok vizsgálni, ezt a jelen (mostani) időszakot hogy-hogy nem vizsgáljátok meg (Lk.12.54,-56,)?

Mindezzel a befelé nézés, a befelé figyelés lelkületét kéri számon Jézus azoktól, akik a szemmel nem látható, érzékekkel meg nem tapasztalható Isten népének gondolták magukat. Ehhez természetesen hozzá kell tenni azt is, hogy napjainkban, mindez többnyire a keresztény hívők gondolkodására is igaz.

Pedig Jézus és az angyalok is arról tesznek tanúságot, arról tanítanak, hogy a Valóság (Igazság) testi szemmel nem látható. Ezért igaz az is, hogy Nem látod az embert (Ak.138.old.). Nem, mert mindez csak a hit szemével látható.

De nem is láthatja, amíg valaki az Ember lényegét, létezése célját és feladatát meg nem látja. Akkor megérti, hogy az ember: feladatra teremtett lény. Megláthatja, hogy az ember célja az, hogy a feladata teljesítésében az Istenbe találjon vissza.

Az őrangyal szerint ez Nem hiba, mert a szemed nem látásra való. Ha a szemed sugározni fog, akkor jó lesz minden (Ak.138.old.).

Igaz az a közmondás, hogy az embert megcsalja a szeme. Ezért is tanítja az angyal azt, hogy az ember csak benső látással képes felismerni és befogadni a Valóságot. Ennek jelenléte láthatóvá válik az emberen, mert másképp látja az anyagvilágot, mivel más az értékrendje. Más a természete, mert más a szellemisége és ez által sugárzik a szeme. Ha tehát a szemed tiszta (egyszerű), egész tested világos (fénytelt) lesz. (Mt.6.22,). Csak a hit által látható meg az-az igazság, hogy nem az Isten világa, hanem az anyag világa a káprázat.

Tud-e sugározni az, aki vak?
-Valójában nagyon kevesen vannak a földön, akik a sugárzás feladatával, természetes képességével születnek a földre. Ez a sugárzás nem más, mint az evangéliumokból megismerhető Jézus tanításának megjelenítése.

Mindennek oka van, és nincs véletlen. Annak is erkölcsi, lelki oka van, ha valaki vakon éli az életét. Ha csak arra gondolunk, hogy az a volt bizánci császár, aki tízezer bolgárt vakíttatott meg, vajon miféle életsorsot választhat, valamiféle önismeretre való jutás következtében. Mindemellett számtalan oka lehet annak, hogy valaki vak lesz, vagy vakon éli az életét. Nem érzéketlenség a részünkről az, amit ezzel kapcsolatban kijelenthetünk, ami szerint semmi nem véletlen, mert Végtelen oka van mindennek (Ak.88.old.).

Jézusnak, a Máté evangéliuma 9.27,-30, -ban található vakok szemeinek megnyitása történetében, a látásuk helyreállítását nem a gyógyítás, hanem a megbocsátás eredményezte. Jézus meg is kérdezi a vakokat, hogy hiszitek-e, hogy (ezt) meg tudom tenni (Mt.9.28,)? Amikor pedig azt válaszolták, hogy igen, Uram, egyszerűen megérintette szemüket, (ezt) mondva: legyen a hitetek szerint (Mt.9.29,)!

Ennek ellenére Jézus nem gyógyít meg minden vakot. Mindemellett számtalan ima, fohász hangzik el a részükről, hogy IRGALMAZZ URAM! De a történelem során, számtalan könyörgés hangzott el a megvakításra ítélt emberek szájából is az ítéletet hozó felé, hogy irgalmazz! A kérdés mindig az, hogy az ember, mi által válik emberivé, vagy embertelenné, mert örök feltételként hangzott el Jézus tanításában az, hogy: Ne ítélkezzetek, nehogy elítéljenek titeket is, (Mt.7.1,).

Valójában nem az a kérdés, hogy egy vak tud-e úgy sugározni, mint a látó, mert, ahogy az angyal tanítja: A nap mozdulatlan és mindenhová sugárzik. De Nem az a nap, amit szemeddel látsz (Ak.49.old.).


Vissza a tartalomhoz